20 april 2014

Borgberget och Ättestupan

Igår var vi bjudna på mat hos svärmor och svärfar och idag var det hos min mamma. Bortskämda? Ja, absolut! Men innan vi skulle iväg kändes det skönt att röra lite på sig.

Jag och sambon bestämde oss för att gå Borgbergsrundan. Den är cirka 1 mil i ordentligt kuperad terräng. Sist vi gick där bestämde vi att det var sista gången Theo fick följa med för det var ganska jobbigt för honom och vi fick bära en hel del. Alltså fick han stanna hemma, men flickorna följde förstås med.

Det blev en riktigt skön promenad. Lagom varmt och än så länge inte alltför uppväxt (fästingskräck som jag har). Uppför och nerför och en lite avstickare till Ättestupan.

Över stock och sten och genom kohagar som tack och lov var tomma. Jag har lite koskräck så jag gillar inte att gå där när korna är på plats.

På plats hos mor var förstås även bror med familj. Idag var bara Dumlevalpen med och han skötte sig strålande. Så lugn och fin. Funkar utmärkt med alla mina tre. Hoppas han fortsätter i samma anda.

Min plan för dagen var att även hinna slänga pudelutterna i duschen men när vi väl kom hem hade jag faktiskt ingen lust så jag sket i det. Kanske imorgon...

Inga kommentarer: