9 april 2014

Blä

Måste man ens kliva ur sängen en sådan här dag? Kallt och regnigt. Så vill inte jag ha det på min lediga onsdag. Då ska det vara soligt och fint och energin ska sprudla. Men ligga i sängen en hel dag gör jag bara om jag är riktigt sjuk och det är jag inte, alltså bara att kliva upp.

Åkte till stan för att byta till sommardäck på bilen. Jag brukar alltid göra det när Rejmes har sin däckbytardag. Det går snabbt, smidigt och den lilla peng det kostar brukar gå till någon form av välgörenhet. Men i helgen fick jag veta att de inte skulle ha någon däckbytardag. Eh, hallå, så kan man väl inte göra...:). Alltså var jag tvungen att fixa det på annat håll. Och nu är det gjort. Skönt, för den 15 april är snart här och då måste dubbdäcken vara borta.

Sedan åkte jag och hundarna till Petersburg för en gemensam hundpromenad med de andra onsdagslediga. Planen var egentligen att träna men ingen var sugen på att varken springa agility eller köra rallylydnad i blötan. Stackars de som ska gå nybörjarkursen i agility för de skulle dra igång ikväll.

Mötte upp sambon vid Rejmes för att provköra en V50. Vi har ju varit sugna på att byta bil ett tag men vi är nog de snålaste som finns för när det väl kommer till kritan ställer vi oss alltid frågan om vi verkligen blir lyckligare om vi köper en nyare bil. Det är inget direkt fel på Peugeoten vi har. Den ser fortfarande helt ok ut och vi får inte mycket för den vid inbyte. Det slutar nog med att vi behåller Peggan ett år till :).

Blommorna vi fick i helgen är fortfarande lika fina. De gillar den svala miljön på altanen.

Inga kommentarer: