17 mars 2014

Missunsamhet

Jag tycker synd om en familj boende i området. De flyttade in för sådär ett år sedan. Ambitiöst har de renoverat och fixat med sitt hus. Och en stor fin inglasad altan har de byggt. Med bygglov och godkännande från grannen.

Förra veckan hade de plötsligt tagit ned de stora glaspartierna och jag tänkte för mig själv att det säkert hade blivit något fel på dem så de var tvungna att bytas ut. Men altanen har försvunnit lite i taget och idag fick jag förklaringen.

Sonen i huset bredvid hade överklagat bygglovet (för nära tomtgräns). Han ansåg att det skulle sänka värdet på pappans hus. (Antar att han också måste vara inblandad i ägandet för annars kan han väl inte överklaga eller?). Fy faan vad elakt. Borde inte överklagandet ha kommit för länge sedan? Innan bygget kom igång? Och sonen bor inte ens där. Räknar han på arvet redan innan fadern är borta? Det är så jag vill kräkas.

Fy fasen för att vara tvungen att riva ett projekt som man lagt ut massor av pengar på där man också följt reglerna. Jag skulle bli så oerhört ledsen. Och ett bygglov är inte mycket värt innan tiden för överklagan gått ut. Tänk på det när ni ska bygga!

Inga kommentarer: