19 mars 2014

Glädje är ordet

Som ni förmodligen vet är Winnas lag kvalat till SM. Vad ni kanske inte vet är att en av våra lagmedlemmar är med barn och ska föda i maj. Det innebär att hon inte vet om hon kan vara med på SM (i mitten av juni). Det är liksom inte säkert att man vill åka Sollefteå tur och retur med en liten enmånadsbäbis och man vill ju definitivt inte åka ifrån den.

Vi förbereder alltså för ett eventuellt förarbyte. Idag åkte jag och A till Stockholms hundsportcentrum för gemensam lagträning. Det är ju en bit att åka men jädrar vad roligt det var. Och jag fick springa massor. Först med Winna, sedan med Elvira och så även med Enya. För den som eventuellt ska köra dubbla hundar i laget blir jag.

Hon var lite tveksam till att börja med, Enya. Men efter att vi bondat ett tag sprang hon snällt med mig. Duktig liten tjej. Ett par träningstillfällen till vore inte fel men vi får se vad vi kan få ihop.

Jag hade faktiskt med mig Theo också och han tyckte det var asballt att springa på mattan. Man såg hur lycklig han var över det fantastiska greppet när han sprang. Han har aldrig sprungit inomhus på matta förut, det fanns ju inte på hans tid. Gissar att han gärna hänger med fler gånger.

Jag vill också ha tillgång till en inomhushall! Skulle vilja välja bort ridhus för alltid om jag kunde.

2 kommentarer:

Carina sa...

Vi kommer aldrig mera att behöva träna i ridhus, nästa vinter onsdagstränar vi hos LHU.

Maria sa...

I love it <3