30 mars 2014

Det finns inte ord

Det går inte att med ord beskriva den avsky jag känner när jag läser om hur så kallade fotbollsfans bär sig åt.

I fotbollens namn kan man tydligen bete sig precis hur som helst. Man misshandlar, slår sönder, skrämmer, förstör och nu till och med dödar! Jag vill bara kräkas eller egentligen gråta när jag läser att en man inte kommer hem till fru och barn pga sitt fotbollsintresse.

Jag vet inte vad som hände, hur han var involverad eller om han var en av de galnaste supportrarna, men så här får det bara inte gå till. Det är ta mig faan inte klokt på något endaste vis. Jag är föga förvånad över att ett Stockholmslag är involverat för där deras fans drar fram är det sällan trevligt.

Ska man verkligen behöva vara rädd när man går på en fotbollsmatch? Vågar man ha med sig sina barn? Ska vi acceptera det här beteendet? Jag önskar jag hade en fantastisk lösning på problemet men det har jag inte. Tyvärr verkar ingen annan ha det heller :(

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller verkligen med i allt du skriver, det är fullständigt oacceptabelt. Tyvärr är det väl ett samhällsproblem där respekten för en annan individ, ett annat liv totalt saknas. Det är verkligen inte okej att man går till angrepp på någon för den bär en annan klubbs halsduk.
/Lotta

L sa...

Tycker också att fenomenet är helt oacceptabelt. Det finns ju ingen motsvarighet i någon annan sport! Jag har hållit på med ridsport en hel del, och att folk skulle flyga på varandra på ridhusläktaren är... ja, otänkbart.

Bor i Stockholm och tycker att det är obehagligt bara att vistas på tunnelbanan när olika fotbollsgäng kommer packade och skrikande i stora klungor på tågen.