8 mars 2014

Lördagsmys

När man tittade ut imorse såg man blå himmel och lysande sol. Såg jätteskönt ut. Men riktigt så skönt var det inte när man väl kom ut för det blåste som tusan. I vilket fall bestämde vi oss för att åka en sväng till landet.

Det visade sig vara ett bra beslut. Visst blåste det även där men nere vid vattnet var det lä. Och väldigt lite vatten. Väldigt lite is var det under vintern också men trots det hade den förmått flytta på bryggan.

Vårtecken såg vi i form av tussilago. Dessutom satt en fluga på en av dem. Alltså två vårtecken i ett. Inte för att man egentligen blir glad av flugor eller andra småkryp, men det är ju vårtecken och dem blir i alla fall jag glad av.

Efter att ha gått en promenad var sambon sugen på att rensa lite vass nere vid bryggan. Inte mig emot. Jag tog med en stol och satte mig och njöt av att känna solen värma. Hundarna ägnade en lång stund åt att titta på svanarna som gled omkring på vattnet och jag tittade på sambon som jobbade.

Det kändes så himla härligt att få njuta av en sådan här fin dag redan i början av mars.

Ni vet täcket jag köpte nyligen, det visade sig vara väldigt matchigt med sambons jacka. Sådan husse sådan hund brukar man ju säga. Haha.

På eftermiddagen var det dags för tävling i Valla, Linköping. Den tävlinge har jag sett fram emot ett tag. Det brukar vara himla roligt att tävla där.

Jodå, det var väl kul, men resultaten var inte lika kul. Disk i agilityklassen med båda tjejerna. Winna var inte med för fem öre och då blev jag lite loj, vilket förstås inte peppade henne något vidare. Elvira var som Karlssons klister och hur jag än jobbade fick jag henne inte ifrån mig och då slutade jag nog jobba...

Hoppklassen gick bätte men inte bra. Winna var väldigt mycket bättre, men tyvärr blev det ett litet missförstånd vid ett hinder som hon ville, men inte skulle hoppa. Hon blev stillastående en bra stund innan vi till slut hamnade på rätt spår igen. Nolla på hinder men massor av tidsfel. Elvira var klistrig även denna gång men inte lika mycket. Tyvärr blev det en rivning på tredje sista hindret och även här en del tidsfel. Jag var klart nöjdare efter hoppklasserna men visst skulle det ha gått bättre. Jag skulle verkligen ha behövt en SM-pinne eller två med Elvira. Då skulle jag ha gått som på moln.

Inga kommentarer: