10 mars 2014

Egen tid

Jag funderade på om jag skulle åka till klubben och träna lite med hundarna efter jobbet. Men så blev klockan så mycket innan alla hundarna var hämtade och vi var redo att göra något så då hade jag ingen lust längre. Istället gjorde jag en annorlunda kombination där jag först gick en sväng med pudlarna och sedan tog Winna på en ensampromenad. Den som oftast går ensampromenader är Theo men det är himla nyttigt att byta runt lite.

Det bästa med att gå med en hund är att man kan träna under tiden. Vi körde lite rally. Vi tränade hundmöten och i samband med det träffade vi en bekant som vi sedan fick sällskap med. Det blev en riktigt lång promenad med massor av trevligt prat. När vi sedan skildes åt fick Winna träna lite till. Nu känns hon ganska nöjd i soffan.

Inga kommentarer: