9 februari 2014

SM-klara!!!

Jag känner mig sprudlande lycklig. Det bubblar i kroppen. Winnas lag Småstjärnorna är SM-klara! Sollefteå here we come liksom. Fyra lopp och tre SM-pinnar varav två vinster och en andraplats fick vi till idag. Så jäkla fantastiskt bra. Winna nollade tre av loppen och kändes jättefin. Det var bara första loppet som var lite svajigt och vi fick lite fel men sedan gick hon som tåget.

Elviras lag är inte precis SM-klara men lyckades äntligen få en SM-pinne. Jättekul! Ni ser ju hur glada vi ser ut. Fantastiska priser också, eller vad sägs om de snygga rosa glasögonen... ;) Elvira gick jättebra, nollade ett lopp, men fick tyvärr en del snöpliga fel i de övriga. I första hopploppet gick hon fantastiskt bra men satte en tass på muren så det blev en rivning. I ett lopp glömde jag ett byte så när hon skulle upp på balansen stod jag mitt ivägen. Då undrade hon nog om jag var lite knäpp. I sista loppet ramlade hon av uppfarten på balansen och jag blev livrädd att hon hade skadat sig. Vi stod stilla en stund och bara kollade att allt gick bra innan vi fortsatte vidare. Men vi kom i mål i alla lopp och det var ju skönt.

Det har varit fantastiskt kul att tävla idag. Jättroliga banor i den fina Väsbyhallen. Perfekta förutsättningar. Det var bara aningens stressigt när vi skulle köra dit, i god tid tyckte vi när vi planerade att vara framme sådär ungefär 1,5 timme före utsatt tid. Det var bara det att de måste ha haft massor av strykningar i large-klasserna för när vi kom fram så var det med 5-10 minuter tillgodo till första banvandringen. Puh!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fantastiskt roligt!!!! Grattis!!!
/Lotta