4 januari 2014

Kistamässan, dag 2

Ännu en dag på mässan. Massor med folk och ett jädra oväsen. Men väl hemma igen är jag trött och lycklig. Jag är också väldigt glad att jag inte anmälde till ytterligare en dag, även om det förstås hade varit roligt att tävla individuellt också.

Såhär ser det ut vid sidan av banan. Massor med hundburar och en och annan människa som leker med sin mobiltelefon.

Resultatmässigt blev det en otrolig framgång för Winnas lag Småstjärnorna. Vi placerade oss trea i agility och tvåa i hopp och fick därmed två SM-pinnar. Det innebär att vi nu har fyra stycken (tre agility och en hopp) och plötsligt tändes hoppet om SM. Bara två pinnar till...det kan ju faktiskt gå....

För Elviras lag ville det sig förstås inte. S med Ayla känner sig helt frustrerad och ledsen för att det går så dåligt så idag fick jag köra med Ayla. I agilityklassen lyckades jag få runt både henne och Elvira även om det blev några fel, men de andra diskade sig. I hoppklassen diskade jag båda två. Suck. Men ärligt talat var Elvira superhäftig att köra i hoppklassen. Hon var taggad som tusan och hade en härlig fart och attityd.

Nästa gång det är dags för lagtävlingar blir den 9 februari. Fyra lopp med varje lag. Längtar.

Inga kommentarer: