23 januari 2014

Ruggigt

Det kändes sådär ruggigt och råkallt imorse. Sådär inte alls skönt att gå ut. Sådär så hundarna fick ha dubbla täcken. Pudlarna alltså. Men någon gång under dagen måste det ha lättat för när jag och bästis C gick en kvällspromenad tillsammans var det jätteskönt. En alldeles fin vinterkväll med lagom vintertemperatur. I alla fall när man var rätt klädd och hade hyfsat tempo.

Jag lyssnar på en bok just nu som jag inte kan låta bli att kommentera. Abbas hjärta heter den. Det är en berättelse om en kille som blev hedersmördad för några år sedan. Det är en bok som väcker känslor. Inga trevliga känslor. Jag blir så fruktansvärt arg, så jäkla förbannad! Det är inte lätt att som svensk förstå de värderingar som finns hos folk från andra länder när de skiljer sig så enormt från våra. Och det är såklart lika svårt åt andra hållet. Utan att ha lyssnat färdigt på den så tycker jag ändå att jag kan säga; -Läs (lyssna på) den!

Inga kommentarer: