8 december 2013

Timmar på stan och ridhusträning

Dottern och jag tillbringade flera timmar på stan desperat letande efter födelsedagspresenter/julklappar. Det var ju roligt en stund men sedan ville jag bara hem. När vi väl kom hem hann jag i princip bara äta innan det var dags att ge mig iväg igen. Den här gången till Djurtorp för agilityträning i ridhus.

Jag har ganska kluvna känslor till det där med ridhusträning. Det är verkligen smutsigt, högljutt och rörigt. Samtidigt så tycker jag att det är aptråkigt att inte kunna träna så då blir det alltså bättre med ridhusträning än ingen träning. Elvira var så äckligt smutsig när vi kom hem. Jag hade hoppats att det mesta skulle ha försvunnit när vi gick en sväng i snön, men det blev nästan ännu värre. Allt satt som fastklistrat och gick inte ens bort med schampo. När jag skulle blåsa henne torr kände jag att hon fortfarande var sandig på benen. På Winna fastnade i princip ingenting. Konstigt.

Jag är förresten sjukt irriterad på min telefon. Batteriet verkar leva sitt eget liv. Eller leva är kanske fel ord eftersom telefonen dör både nu och då. Den kan visa att det är typ 35% kvar av batteriet och så ska jag göra något och då stängs den bara av. Försöker man trycka igång den visar den att den behöver laddas. Stoppar man då i laddaren hoppar den snällt igång igen och visar återigen att det visst fanns massor av batteri kvar. Det här händer i synnerhet när det är lite kallt ute. Men nog fasen ska väl telefonen klara av att användas även om det är -2 grader!

Inga kommentarer: