2 december 2013

Sparlåga

Snacka om att livet går på sparlåga den här tiden. Man går en sväng med hundarna i mörkret på morgonen. Jobbar. Kommer hem, lagar mat och går en lite längre sväng med hundarna återigen i mörker. Försöker i bästa fall aktivera dem lite inomhus. Fixar sånt som måste göras hemma. Sitter i soffan redan vid 20-tiden och har ingen större lust att göra något mera. Kollar lite på TV. Går kvällskissrundan och sedan hopp i säng. Så jäkla tråkigt. Jag vill ha ljus. Jag vill träna agility. Jag vill göra roliga saker. Jag vill träffa alla mina hundvänner. Jag vill vara utomhus. Tur att jag i alla fall har mina lediga onsdagar så jag kan göra en del av alla dessa saker.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja kära nån vad jag längtar till i vår!!!!!
/Lotta

Ann sa...

Ja efter jul hoppas ialf jag att vi kan gå några gemensamma promenader !

Maria sa...

Det tycker jag absolut vi ska göra!