31 december 2013

Måluppfyllelse 2013?

Mina mål för det här året var ganska kort skrivna och nu ska vi se hur det gick...

Elvira
Att hon får vara frisk och i god form så vi kan ta oss till SM 2014. Helst både individuellt och med laget.

Ja, frisk har hon varit mest hela tiden till vår stora glädje. Till SM har vi dock inte tagit oss varken med laget eller individuellt. Vi har som jag skrivit tidigare, 5 SM-pinnar individuellt så hoppet lever ännu. För laget har det gått sämre än någonsin och vi har hittills inte en enda pinne. Trots det har vi haft mycket roligt tillsammans så vi kämpar vidare. Bonus för året var hoppcertet och rallylydnadsdebuten.

Winna
Vi har just tagit klivet upp i klass två. Målet är att vi ska fortsätta bygga självförtroende och öka farten för att kunna plocka pinnar här. Helst alla som krävs för att vi ska kunna välja om vi vill vara kvar i tvåan eller flytta upp till trean. Vi ska också göra minst en officiell rallylydnadstävling.


Winna har uppnått målen med råge. Hyfsat snabbt tog vi pinnarna i tvåan men stannade kvar ganska länge för att fortsätta bygga fart och självförtroende. Till slut tog vi ändå mod till oss och flyttade upp i trean och har gjort några fina lopp där. Som jag skrivit tidigare blev ju rallylydnaden succé och hon har har tagit titlarna RLD N och RLD F och till och med startat i avancerad klass. Även Winna är med i ett lag och där har vi fått ihop två SM-pinnar hittills. Hoppet om SM är inte särskilt stort, men vem vet :)

Theo
Här tar vi en dag i taget och målet är att han ska kunna göra saker som gör honom glad och att han ska kunna följa med som maskot och hejarklack på sommarens tävlingar.


Theo har haft ett bra år. Han har sluppit följa med på en massa tävlingar och har istället fått vara hemma med resten av familjen. Det tror jag har passat honom bra. Han är glad och rätt pigg faktiskt. Han är ju ändå 14 år.

Jag själv
Jag skulle vilja gå ner några kilo och bygga upp konditionen så jag orkar mer och blir snabbare :)


Jag tog ju faktiskt tag i livet i slutet av augusti och började äta enligt 5:2-metoden. Jag gick ner några kilon och det kändes hoppfullt. Just precis nu har jag fuskat i några veckor och det känns som om kilona har hoppat på plats igen, men nu är det snart nytt år och dags att ta tag i livet igen. Konditionen är precis lika usel som förra året...

Inga kommentarer: