18 december 2013

Klappat men inte klart

Det var så skönt ute på förmiddagen. Soligt, vindstilla och lite frostigt. Jag hade verkligen velat gått en riktigt lång skogspromenad med hundarna. Men se det hann jag inte. Jag skulle med mor och svägerska till stan för att handla julklappar. 



Och i flera timmar for vi runt. Än slank vi hit och än slank vi dit och än slank vi INTE ner i diket :). Det går framåt med klapparna men jag är inte riktigt klar ännu. 

  

På kvällen var det julavslutning på rallyn. Vi var i Mariehov istället för i Norf. Skönt både för att det är närmare och för att det är jättemycket större. Vi kunde till och med bygga två banor utan att det kändes trångt. Jag fick ett jättebra tips om hur vi kunde träna backa utan att Winna tappar riktningen och utan att ta hjälp av en vägg. Vi lade en hoppbom (för hästar) på backen och backade längs med den. Perfekt. Stöd men inte för mycket. Kvällens sista övning blev paketapportering. Inte för att någon av mina apporterade, men varsitt paket valde de ut i alla fall.

Inga kommentarer: