24 november 2013

Vårgårda

Lite avrapportering från helgen i Vårgårda. På lördagen skulle inte klass 3 starta förrän tidigast 12 stod det på pm:et. Skönt, för det innebar att vi kunde åka på morgonen istället för att åka redan på fredagkvällen. Hallen vi kom till visade sig vara helt fantastiskt fin. Jättestor och med konstgräs som var underbart bra att springa på både för människor och hundar. Vilka toppenförutsättningar. Resultatmässigt gick väl inte lördagen sådär jättebra. Winna hade två disk varav en för att jag fick en black-out och glömde banan. För Elvira blev det disk i hopploppet medan agilityloppet gick riktigt bra men så hoppade hon kontaktfältet på balansen, vilket var näst sista hindret. Synd. På kvällen var vi ett gäng som hämtade thaimat och drack vin. Vi hade väldigt trevlig och skrattade mycket.

På söndagen gick det klart bättre. Winna hindernollade sitt första lopp, men fick lite tidsfel. I agilityloppet blev det en vägran och även där lite tidsfel. Men jag kände mig väldigt nöjd med hennes prestationer. I resultatlistan hamnade vi visst på 23 och 25 plats, men konkurrensen var mördande så det är inte mycket att säga om. Hennes attityd inomhus i år är ändå helt annan jämfört med förra året. Inte alls den där försiktiga lilla tjejen och det känns jättebra. Hon utvecklas hela tiden.

Elvira gick helt ok i hopploppet men jag slarvade med att visa ett hinder som hon då sprang hon förbi. Suck. Alltså ville jag väldigt gärna lyckas i agilityklassen. Den var den absolut svåraste av helgens alla banor som vi sprang på (de byggde om inför varje storleksklass) och jag kände mig lite nervös innan start. 51 ekipage hade startat men inte ett enda hade nollat. Vi jobbade och slet och gjorde konstiga framförbyten både här och där och hör och häpna: Vi gick i mål hindernollade men med tidsfel. Och vi gick upp i ledningen!!! Självklart höll det inte hela vägen, men vi kom på sjätte plats och vi fick en efterlängtad SM-pinne. (Nu har vi tre i hopp och två i agility.) Härligt avslut på en jätterolig helg.

Inga kommentarer: