26 november 2013

Helgens agilityklasser

Lördag:
Det här var Winnas första och faktiskt bästa lopp trots att hon blev diskad. Här hittade hon på egna vägar ett par gånger men hade bästa farten och attityden.



Elvira och jag gjorde en kämpainsats och det var väldigt synd på det hoppade kontaktfältet på balansen.



Söndag:
Winna gör ett fint lopp men får en vägran på andra hindret när hon ska jobba sig runt hinderstödet. Den typen av svårighet kom tillbaka gång på gång på gång under helgens lopp. Vi måste verkligen lägga tid på den träningen för där tappar vi ordentligt med fart. Jag är i alla fall grymt nöjd med slalomingången.



Om Elvira och jag kämpade på lördagen så gjorde vi en ännu större ansträning på söndagen. Och obegripligt nog ledde detta mycket osnygga lopp till en sjätteplats med SM-pinne bland över 70 startande. Man ska aldrig ge upp! Tänk om jag kunde ha skickat Elvira på slalomingången på samma sätt som Winna och tänk om hon inte vore så fastsmetad på mig :).

Inga kommentarer: