23 oktober 2013

Tränat faktiskt

Idag hade vi bestämt att träffas på Bruksa vid 10-tiden för att träna agility. Jag har inte tränat något sedan vi var hos Annica Aller så det var kanske på tiden. Lagom som vi skulle dra igång byggandet började det regna. Suck. Jag vet att det inte har regnat mycket alls varken under sommaren eller hösten, men när det väl kommer igång är det så himla tråkigt. Jag avskyr verkligen när det regnar. Tur att det inte var kallt i alla fall.

Vi byggde ihop en klass 3-bana och sedan körde jag den i ösregn. Två gånger med varje hund. Elvira var klistrig och svår för jag sprang inte så effektivt i regnet och med klumpiga skor. Winna brydde sig inte om det utan satte banan klockrent båda gångerna. Det är onekligen mycket lättare när hunden själv söker hinder. Sedan avslutade vi men en kortare övning som båda hundarna fixade toppenbra. Bra avslut alltså.

Har en annan liten fundering. Tror ni Winna och jag kan träna in avancerat-skyltarna på en och en halv månad? Är sugen på att starta i Kungsör i mitten av december. Men det kanske är lite överambitiöst.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst kan ni träna in momenten i avanc klass till dess. Det svåraste kanske är att få till ett bra fotgående på höger sida på så kort tid och alla andra skyltar som ska kunna utföras på höger sida.
/Lotta

Maria sa...

Ja, det är just det. Den högra sidan. Annars vore det nog inga problem :)