2 oktober 2013

Ny tävlingsgren...

Alltså, det här med att träna med hundarna, det är ju bara så kul. På sista tiden har jag läst en del om freestyle och blivit lite sugen på att prova. Idag, när vi för övrigt hade ett roligt träningspass på Catharinas Agilitycenter, väckte jag tanken hos mina vänner. De blev också eld och lågor så nu ska vi anmäla till en tävling i slutet av november så vi har ett mål att träna mot. Ska bli jättekul. Det är bara en sak, en inte alltför liten sak när det gäller just freestyle, och det är att man själv måste hitta på ett program och förstås välja en låt. Det där med låten går väl an, men att vara koreograf och göra ett fint sammansatt program, det är inte riktigt min starka sida. Jag önskar att någon kunde fixa ett program till mig och sedan kunde jag helt enkelt träna in det.

Tur att youtube finns. Där kan man hitta en massa idéer. Så nu vet ni vad jag gör :). Sedan är det ju det där med hur man går tillväga när man lär in nya saker. Jag blir så full i skratt när andra är så duktiga på att shejpa in rörelser. Jag har inte riktigt det tålamodet så jag visar lite mera handgripligen hur jag vill att det ska gå till. Nu har jag t ex fått för mig att jag ska lära Winna backa. Ja, Winna är det som ska drillas i freestyle. Det finns förstås en massa bra metoder till hur det ska göras men med min metod håller man en godis i handen och puttar henne bakåt helt enkelt. Jag tror nog det ska funka det också :).

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad spännande, ska bli kul att följa!
/Lotta