16 oktober 2013

Ledsen Vira

Elvira har ganska länge haft en sorts "vårta" på huvudet. Den har växt och känts ganska äcklig och idag var det dags att operera bort den. I samma veva fick de sanera munnen från tandsten också. Igår kväll började förberedelserna inför operationen med tvätt med klorhexidinschampo. Imorse fick hon fasta och sedan gav vi oss av till Norsholm.

På plats fick hon lugnande och efter att ha vankat runt i rummet lade hon sig ner och sov. Då var det dags för mig att gå därifrån. Jag avskyr verkligen att utsätta mina hundar för obehag:(.

Ingreppen skulle ta ungefär en timme så jag promenerade runt i Norsholm lyssnades på en bok.

Än så länge är det fint ute men nu dröjer det inte länge tills träden är kala och omgivningarna blir fula och trista.

När de var färidga med Viran fick jag komma in och ta hand om henne under uppvaknandet. Jag uppskattar verkligen att de gav mig möjlighet att både få vara med när hon fick lugnande och när hon vaknade upp så hon slapp sitta ledsen i en bur.

Väl hemma blev hon varmt mottagen av de andra hundarna och Theo var väldigt omtänksam och låg tätt intill och värmde henne när hon somnade sött i hemmets trygga vrå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så skönt att hon nu är av med "vårtan" och så bra att man får ta hand om sin hund så mycket det bara går när de ska göra olika ingrepp :)
/Lotta