29 september 2013

Familjehelg

Inte en endaste minut inbokad för annat än att umgås med familjen. Så har den här helgen sett ut och det har varit jätteskönt. Igår var jag och dottern och shoppade lite och på hemvägen passade vi på att övningsköra. Idag var det alldeles underbart väder och sambon, jag och hundarna gav oss ut på Borgbergsrundan som är ungefär en mil. Vi undrade om Theo verkligen skulle orka hänga med men bestämde att han fick åka på armen om han blev trött. Vi tog det lugnt och var ute drygt två och en halv timme. Visst åkte han på armen då och då när det var tuff terräng, men mestadels var han hur pigg och glad som helst. Så härligt att han hänger med.

När vi kom hem trötta och hungriga drog vi igång grillen. Åh, vad gott det smakade med grillad kyckling, klyftpotatis, sallad, coleslaw och beasås. Var väldigt sugen på att sätta mig i soffan efter det men tog mig i kragen och badade och putsade lite på Elvira så nu är hon fräsch och fin. Nu sitter jag i alla fall i soffan och ska kolla veckans avsnitt av Bron.

Inga kommentarer: