8 augusti 2013

Inställd Kanaletta

SMHI gick ut med varning att det skulle komma mycket regn i Östergötland. Vi hoppades vi skulle klara oss ändå, men icke. För en gångs skull var prognosen korrekt och det kom en hel del regn över Söderköping under eftermiddagen. Det gjorde att vi tvingades fatta beslut att ställa in andra tillfället av Kanalettan. Det har aldrig hänt förut under de 10 år som jag har hållit på med agility. Men jag tycker det var rätt beslut. Det finns ingen anledning att utsätta hundarna för den skaderisk det innebär att starta på en plan fylld med vattenpölar. Inte för att jag överhuvudtaget skulle ha övervägt det, men det kanske någon annan skulle.

Istället släpade C med Grappa ut mig och tjejerna på skogspromenad. Jag var inte överdrivet sugen, men sedan var jag glad att jag hade låtit mig övertalas. Det var riktigt skönt trots regnet och när man har sällskap blir allt så mycket roligare.

Inga kommentarer: