21 juli 2013

Ulricehamn

Styrde kosan mot Ulricehamn för att tävla med Elvira. Jag hade anmält till den här tävlingen bara sådär ifall jag inte hade något annat för mig. Och nu hade jag inte det så då for vi. Fast vi kunde lika gärna ha låtit bli. Började med en hoppbana som var sådär galet snabb som vi inte har en chans på hur bra vi än går. Fast så vidare bra gick det inte för jag lämnade Elvria lite för tidigt i slalom så hon gick ur sista två pinnarna. Bara att ta om och då var vi ju helt och hållet borta. Sedan var jag väl inte überfokuserad så jag schabblade bort henne i ett staket på slutet så resultatet blev en disk. Positivt i loppet var att hon tog bakombyte på en tunnel.

Hoppades på en lite svårare agilitybana och fick vad jag önskade. Elvira gick bra men fick ett nedslag i en tajt sväng. Synd. (Hände ju förra helgen i Karlstad också.) Nu måste jag verkligen skärpa mig och höja hindren till 40 på träning så hon lär sig hur mycket hon måste ta i för att fixa den typen av svängar. Det blir så lätt att man kör på 30 när man har smallhund också.

Winna fick sig en genomgång av en massör och tyvärr har hon fortfarande känning i ryggen så det lär väl inte bli något tävlande för henne i Gagnef heller :(. Men, men, bara hon blir bra lillskruttan.

Inga kommentarer: