15 juli 2013

Skutberget, dag 2

Vaknade till klart sämre väder. Lagom när vi kom till tävlingsplatsen började det regna. Balanshindren verkade hala. Något konstigt gummiunderlag. Rolig bana men flera tillfällen där första tunnelingången skulle passeras. Det brukar ju kunna innebära strul för oss. Men vi började bra. Sedan var det lite halkigt på uppgången till A-hindret, men det gick ändå. Platta tunneln gick inte lika bra. Elvira halkade i släpet och rullade ut på sidan. Fortsatte direkt på gungan men var inte riktigt i balans. Bästa tjejen klättrade på sidan och lyckades ändå hålla ihop. Sedan i princip skjutsade jag in henne i nästa tunnel med händerna för jag var mest bekymrad över hur det hade gått för henne egentligen. Körde vidare med slalom och några hopphinder. Fixade kontaktfältet på balansen och sedan var det bara några hinder kvar. Då glömde jag banan! Disk:( Trots allt strul på vägen hade vi tydligen varit felfria fram till min fadäs så det var ju onekligen lite synd. I och för sig hade nog inte tiden räckt vidare långt i alla fall.

Hopploppet nollade vi, trodde jag. Men det blev visst lite tidsfel. Delade 32aplatsen med två andra. Kul... Fast jag var faktiskt nöjd med det loppet och det kändes skönt att avsluta med ett hindernollat lopp.

Och vädret då, ja regnet slutade nästan direkt. Sedan var det mulet ett tag och vartefter tittade solen fram. Den lyser ju alltid i Karlstad har jag hört:). Skutberget som tävlingsplats och campingplats var fantastiskt bra. Dit återvänder jag gärna. Banorna har varit roliga, kanske lite för lätta för att vi ska kunna konkurrera, men som sagt roliga. Tråkigast har förstås varit att inte Winna fått tävla. Nu hoppas jag att hon blir bra till Gagnef om två veckor.

Inga kommentarer: