17 juli 2013

Båttur till Svindra

Vi har en båt. Den är inte stor men det är en båt och jag älskar den. Jag tycker så mycket om att åka ut på sjön. Den här lilla båten har jag åkt med en stor del av mitt liv. När jag var yngre tillsammans med min mormor och morfar i Slätbaken. Numera tillsammans med mannen i mitt liv i Bråviken. Han älskar också att åka ut med båten. Visst drömmer vi om en lite större, snabbare båt med möjlighet till övernattning. Kanske slår vi till någon gång, men så länge gläds vi åt den vi har.

Idag gick turen till Svindra. Det är lite längre att åka än till de andra badställena vi brukar välja, men också mycket finare. Bara Elvira fick följa med. Theo tycker det är ganska jobbigt när det blir såhär varmt och Winna vilar ju ryggen. Dessutom var dottern hemma så de behövde inte vara ensamma. Jag måste säga att allt är så mycket enklare när man har en hund med jämfört med tre, även om de oftast sköter sig utmärkt.

När vi kom hem tyckte Winna att det var dags att någon ägnade lite uppmärksamhet åt henne. -Hallå, lek med mig då!

Inga kommentarer: