24 juni 2013

Smart lösning

Altanen är ju bästa stället att hänga tvätt. Varmt och torrt och tvätten torkar på nolltid. Jag gissar att det finns en och annan som håller med. Det tråkiga är förstås den där ställningen som tvätten ska hänga på. Alltid ivägen. Framförallt om man ska ha gäster. Inte den roligaste "möbeln" precis. Inte är det särskilt roligt med tvättlinor i taket heller. Men igår kom jag på att vi kunde sätta dit ett par stänger mellan takbjälkarna istället. De sitter aldrig ivägen och tar man bort tvätten är det inget man lägger märket till speciellt mycket. Idag gjorde sambon verklighet av idén och jag är supernöjd!

Nöjd är jag också med dagens träningspass. Ännu en SM-bana, fast en lagbana den här gången. Tror det var agility small (banorna finns i SBK-tävling). Problemet med både dagens bana och den ví körde häromdagen var att det var väldigt långt mellan hindren. Kanske byggde vi inte exakt enligt ritningen. Det är i alla fall svårt för mig och Elvira. Vi är mycket bättre på tightare banor eftersom hon inte vill gå ifrån mig. Klart lättare med Winna.

Måste också kommentera dagens tidningsrubriker om att man ska betala tv-licens om man har en dator. Varför inte lägga den avgiften på skatten istället? I princip alla tittar ju på TV, vare sig det är på datorn eller på en "riktig" TV. Det kan inte bli många kronor om det slås ut på alla istället för att som idag vara per hushåll. Borde minska administrationen kraftigt dessutom.

1 kommentar:

Linda, Inez, Drömma sa...

Fiffigt "Elin"! Bra att utnyttja takbjälkarna på det där sättet, syns ju knappt heller.