4 juni 2013

Alltså, det är faan inte klokt

19 miljoner för nya Strömparken (den var fin innan med), 26 miljoner för nya bron till Strömsholmen (det fanns ju redan en bro), 18 miljoner för bron vid Universitetet (inte många som nyttjar den ännu men jag önskar det vore fler för att underlätta gång/cykeltrafiken på Kungsgatan), 58 miljoner för renovering av Strykbrädan (hur hanteras deras offerter egentligen), Visualiseringscentret 19 miljoner i förlust. Jag blir mörkrädd. Och naturligtvis finns många fler exempel på projekt som kostat galet mycket pengar och som i många fall projekterats för en bråkdel. Står dessa miljoner i proportion till nyttan undrar jag? Jättefint, alltihop, utan tvekan, men värdet. Knappast. Och de ansvariga står med frågande miner; -Vi visste inte. -Vi hade inte kunskap... Jag mår faktiskt illa. Tur att jag inte betalar kommunalskatt i Norrköping!

Inga kommentarer: