5 juni 2013

Sommar, sommar, sommar...

Hade två möten inbokade idag på förmiddagen så det var bara att åka och jobba. Men vid luchtid åkte jag hem, hämtade hundarna och bestämde mig för att gå längs med kanalen. Det var så fint och varmt och skönt. Jag har nog inte fattat att det faktiskt är sommar nu. Men det är ju juni och då är det sommar.

På kvällen blev jag alldeles ensam hemma. Dottern skulle iväg med några klasskamrater, sonen åkte till en kompis och grillade och sambon var hos en jobbarkompis och grillade han med. Gissa vad jag gjorde? Åkte till Bruksa med hundarna såklart. Dock inte för att träna agility utan för att träna rallylydnad. Som all träning är det färskvara och det märktes att det var ett tag sedan vi fokuserade på det. Men det var kul så nu ska jag försöka hänga i. Vi var bara tre stycken där och det kändes så lugnt och skönt och fukuserat. Alla tre hundarna fick köra och nu tror jag nog faktiskt att jag ska starta Elvira i nybörjarklass. Hon kan ju faktiskt hon med. Eller egentligen är det väl inte okunskap som har varit problemet utan attityden. Hon har inte tränat rally med glädje. Men idag kändes det annorlunda. Kanske gillar hon utomhusträningen bättre, kanske börjar hon fatta vad det handlar om. Jag vet inte, men idag kändes det bra.

Inga kommentarer: