20 juni 2013

Badpremiär

Såhär dagen före midsommar passade det ganska bra att vara ledig. Jag började med att åka till Bolaget för att köpa lite cider. Tänkte att det nog skulle var rätt många där men det var förvånansvärt lugnt. Sedan åkte jag till Willys, och där var det trångt kan jag lova. Många fler än jag som var lediga uppenbarligen. Men handla var ju tvunget.

Dottern och jag tog en promenad och plockade lite midsommarblommor. Det kändes länge sedan. Förr plockade vi och gjorde blomsterkransar, men det var när barnen var små. Imorgon blir det inga kransar men väl blommor på bordet.

Det har varit så ljuvligt varmt och skönt idag att jag blev sugen på att åka en sväng till Klarsjön framåt kvällen. Inte heller där var vi ensamma, men det var inte jättemycket folk så på lilla stranden vid sidan kunde vi vara. Winna och jag simmade. Äntligen har jag en hund som vill simma med mig:). Theo badade lite och Elvira höll sig på stranden i vanlig ordning.

Inga kommentarer: