29 juni 2013

Inoff Finspång

Åkte till Finspång för en liten ionff-tävling. Vädret såg hoppfullt ut och jag tänkte att det nog skulle bli en trevlig tur. Och trevlig blev det även om det fina vädret inte höll i sig. Först hoppklass, svårighetsgrad klass 1. I smallklassen var det ganska många nollor och jag tänkte att Winna och jag skulle ösa på och se om vi kunde få till en riktigt bra tid. Eh, det som hände var att Winna kände lukten av något och istället för att ta slalom sprang iväg och sniffade. Jag blev skapligt förvånad, hon som har gått så himla bra på sista tiden. Men, men, sånt händer. Elvira nästa. C med Grappa och jag hade lite intern tävling och hetsade varandra rejält. Elvira gjorde ett jättefint, snabbt lopp men rev näst sista hindret. Snöpligt. Tiden var i alla fall snabbast av alla storlekar :). Grappa sprang förbi första hindret och diskade sig. Det lär nog bli intern tävling vid flera tillfällen, hehe.

Med agilityklassen kom regnet. Winna hann starta innan det började ordentligt och gjorde ett fint lopp. Nolla och vinst. Hon börja göra skäl för sitt namn :). När det var Elviras tur regnade det desto mera och vis av erfarenheten i torsdags så bestämde jag mig för att avstå hennes start. Det hade förstås varit roligt att se hur hon hade stått sig mot Grappa som vann den klassen...

Kom hem skapligt och har även hunnit med en skön skogstur. Det hade visst ramlat ner ett "litet" träd över spåret.

1 kommentar:

Linda, Inez, Drömma sa...

Ja Winnas lopp var jätteskumt... bara rätt förbi slalomen.
Synd att regnet och åskan kom när vi hade så trevligt.