17 april 2013

Brusta style... och snöfritt

Problem med datorn är inte roligt att ha och idag har jag försökt avhjälpa sådana hos min svärmor och svärfar. Blev inte klar och ärligt talat vet jag inte om jag kommer lyckas. Men det värsta som kan hända är väl att vi får installera om den.

På förmiddagen var vi några som skulle träffas på Himpafältet igen för lite agilityträning. Den här gången hade vi med både Rustahinder och Bruksahinder och då måste det väl bli Brusta style eller... Det blåste halv storm när vi kom dit så vi insåg ganska snabbt att vi behövde hitta ett mera skyddat ställe. Det blev vid entrén på Stadium Arena. Det funkade där också :)

På vägen hem stannade vi vid Bruksa och lämnade av hindren och kunde konstatera att det nu är snöfritt på planen. Jippi!! Det är blött som tusan men med den här blåsten dröjer det inte länge innan vi kan plocka fram hindren och träna precis när vi vill.

Hemma på tomten är det också så gott som snöfritt och längs med husväggen var det jätteskönt. Det tyckte både hundarna, jag och en nyvaknad humla. Vi satt där och myste medan vi väntade på att maten skulle bli klar.

Theo och jag har varit hos Yvonne och fått behandling. Både han och jag mår riktigt bra nu. Jag jobbar vidare med hantlar och Theo jobbar vidare med sitt vanliga liv som just nu är mycket roligare än det har varit under vinterkylan. Nu kan han följa med på alla roliga aktiviteter utan att frysa ihjäl.

Hade hoppats på att hinna bada och klippa Elvira idag för hon ser knappt något för luggen som hänger ner över ögonen. Så blev det inte. I helgen kanske.

Inga kommentarer: