25 april 2013

Öland igen

Det blev en tidig morgon. Uppe med tuppen redan kl 04.20. Jag hatar verkligen att gå upp så tidigt. Anledningen var en utbildning i Borgholm. Skönt i alla fall att det är så ljust nu. Allt går så mycket lättare än när det är mörkt och ruggigt. Att besöka Öland när solen lyser och man känner värmen spira är inte fel. Jag tycker väldigt, väldigt mycket om Öland.

Efter utbildningen kunde jag inte låta bli att åka till Köpingsvik, vårt favoritställe på ön. Jag ville se och och ta in känslan av en tom och öde strand. En strand som jag annars bara har sett myllrande av människor.

Det var vackert. Även om stranden inte var iordninggjord som den är på sommaren. Den var ganska skräpig efter vintern. Alltså skräpig av rester från havet. Dessutom var det extremt lågt vattenstånd. Men man kunde känna ett lugn, en alldeles jätteskön känsla. Med sand mellan tårna kunde jag inte låta bli att längta lite efter sommaren. Jag längtade också efter att ha hundarna med och se dem springa som tokar i sanden.

På vägen tillbaka stannade jag till ännu en gång för att fånga denna vackra dag på ytterligare några bilder. Om två veckor ska jag dit igen. Då gissar jag att grönskan formligen har exploderat.

Inga kommentarer: