4 mars 2013

Träna, inte träna, träna....

Har lyssnat på alla låtarna från Melodifestivalen idag. På Spotify. Gillar verkligen Spotify. Ett riktigt bra påhitt. I alla fall så är det sådan skillnad att lyssna på låtarna utan att se artisterna. Vissa blir så mycket bättre och andra faller platt. En låt som verkligen har växt i mitt tycke är Porslin med Anna Järvinen. När jag såg den på tv tyckte jag den var urdålig och hon såg så grå och trist ut vilket absolut inte gjorde saken bättre. Men den är fin, riktigt fin. Inte så att jag skulle vilja ha den i finalen, för det är inte den sortens låt, men den är ändå fin. Det finns många bra låtar och ett par riktiga bottennapp. Undrar vem som kommer vinna. Blir det Ulrik Munther kanske, eller Yohio. Vi får väl se på lördag.

Fast på lördag är jag och tävlar så då blir det inget tv-tittande för mig. Bra att man kan kolla i efterhand på play. Lite tur hade jag förresten idag som fick chansen att träna ett pass innan lördag. Det är inte min träningsmåndag men som det såg ut så verkade det finnas en plats ledig som jag kunde hoppa in på. Sedan fanns det ingen plats och så fanns det en igen. Träna, inte träna, träna... Tur man bor nära så man kan hoppa in med kort varsel.

Inga kommentarer: