13 mars 2013

Mera snö

Inatt kom det mera snö. Just när man hade börjat känna att det kanske ändå var lite vår på gång. Egentligen hade jag ett möte inbokat idag och skulle jobba, men mötet blev inställt och jag fick ha min lediga onsdag. Skönt. Tog det lugnt på förmiddagen och träffade sedan A och P med deras hundar för att gå en promenad längs kanalen.

Jag kan väl säga att det kanske inte var den bästa vägen att välja. Snorhalt varvat med pulsande i snön. Vägen mellan Gäverstad och golfklubben kändes evighetslång. I synnerhet som Theo fick hänga på armen en hel del. Underlaget var lite väl krävande för honom.

Har hunnit med ett biobesök också. Små citroner gula. Jag har varit sugen på att se den och så fick vi en inbjudan från Handelsbanken. Tyvärr hade jag missat att föranmäla så det var fullbokat. Turligt nog hade min vän C fått två biljetter och jag fick följa med henne. Filmen var en sådan där trevlig må-bra-film och absolut värd att se.

Inga kommentarer: