6 februari 2013

Orolig

Min Vira har ont i magen igen. Jag har känt det komma krypande. Hon petar i maten, ser ledsen ut, busar inte med Winna och en del andra små tecken som visar att allt inte är riktigt som det ska. Idag var en sådan där dag när magen kurrade och kurrade. Skönt att jag var ledig och inte hade något inbokat. Vi tog det lugnt, låg i sängen och kollade ifatt på Mia på Grötö. Vartefter lugnade magen ner sig. Då blev jag en elak matte och tog tag i något som skulle ha gjorts för länge sedan, nämligen att klippa henne. Nu ser hon åtminstone ut som min Elvira igen.

Vi åkte till skogen en stund också. Då blev de lyckliga alla tre. Faktiskt blev det till och med lite bus. Kvällens rallyträning gjorde mig riktigt glad. Jag tog bara med mig Winna för jag kände att vi verkligen måste förbereda oss för tävlingen som faktiskt närmar sig med stormsteg. Hon var så duktig min lilla tjej. Jag är imponerad över hur snabbt hon lär sig trots att vi inte tränar överdrivet ofta. Det är bara jag som behöver lära mig att bete mig rätt också.

1 kommentar:

Linda, Inez, Drömma sa...

Lilla Winnisen var ju helt slut efter de där 30 minutrarna ;) Ni jobbade bra och är himla duktiga och roligt att ni är så hungriga på att lära er :D