19 februari 2013

Det trodde jag faktiskt inte

Jag har ett par goretex-kängor som jag tycker väldigt mycket om. Tyvärr känns de ganska utslitna nu och modellen finns inte längre att köpa. För ungefär en och en halv månad sedan hittade jag ett par av liknande i nyskick på Blocket. Jag betalade kängorna och säljaren skulle skicka dem med Posten. Tiden gick men inga kängor dök upp. Jag mailade och hon sa att hon hade skickat dem så jag väntade lite till, men inga kängor kom. Jag ringde och hon lovade att kolla upp vad som hade hänt. Sedan hörde jag ingenting, fick inga svar via mail och när jag försökte ringa var telefonen avstängd. Det kändes inte så hoppfullt utan jag började inse att jag nog hade blivit lurad.

Då skrev jag ännu ett mail och hotade med att göra en polisanmälan. Väldigt snabbt fick jag svar med massor av ursäkter och snack om att hon hade glömt sätta på adresslappen och att hon nu återigen hade skickat kängorna. Jag vill ju gärna tro gott om människor så jag bestämde mig för att ge henne ytterligare några dagar. Och hör och häpna! Idag låg de i brevlådan. Plötsligt händer det, som man brukar säga. :)

Inga kommentarer: