25 februari 2013

Då var det dags igen

Måndag och arbetsdag. Ville hellre vara ledig när solen strålade så fint. Hade i alla fall ridhusträningen att se fram emot på kvällen. Men när det väl var dags hade jag ingen lust alls att ge mig iväg. Det var ju jättekallt. Eller i alla fall -9. Dessutom är inte suget så stort när man har varit iväg på tävling båda dagarna i helgen.

Åkte ändå. Byggde bl a upp en start från ett av helgens lopp. Det var en sådan där fartdödarstart för Winnas del och jag vill träna på att få till byten som gör att hon inte känner så. Hon var jätteladdad och inte alls så där seg som hon oftast är på tävling. Det kändes jättebra. Jag har bestämt mig för att jag ska träna korta övningar/stunder med henne för att hon hela tiden ska behålla glädje, fart och viljan att vara med. Det kändes som om vi lyckades med det idag.

Elvira var också laddad till tusan. Satt och skakade i starten och det var inte för att hon frös :). Även hon satte övningarna fint. Det blev alltså en bra träning trots att jag själv inte var speciellt taggad från början.

Inga kommentarer: