27 februari 2013

Lyllos mig

Lyxgänget med lediga onsdagar hade bestämt att träffas för gemensam promenad på förmiddagen. Och den här dagen såg verkligen lovande ut med strålande sol och ett par plusgrader. Plötsligt hörde min bror av sig. Han var på väg åt mitt håll med valpen och då passade det ju bra att även han fick följa med på promenaden. Perfekt träning för en valp, att umgås med 10 hundar av varierande karaktär. Det gick jättebra. Så himla bra att den galna valpen var alldeles slut efteråt och sov i flera timmar:). Kanske vill de hänga med flera gånger.

Efter att ha rakat nosar, tassar, klippt klor, städat och tvättat kände jag att jag med gott samvete kunde sätta mig ute i solen och njuta en stund. Solens värmde skönt, fåglarna kvittrade och jag och hundarna njöt.

När dottern kom hem åkte vi till stan och köpte ett par nya byxor till henne. Det var liksom lite akut då hennes favoriter hade gått sönder. Som av en händelse blev det visst byxor även till mig...

Inga kommentarer: