13 februari 2013

Jag och mina tre små troll

Ibland är mina lediga onsdagar helt inbokade med saker som ska göras, eller människor att umgås med. Jag gillar det. Jag gillar också att ha onsdagar helt obokade. Att bara vara ledig tillsammans med hundarna. Det här var en sådan obokad dag. Det är ju förstås inte så att jag bara gör ingenting, men jag kan välja. Idag valde jag en underbart skön skogspromenad, bara jag, Theo, Elvira och Winna. Och vi njöt alla tre. Ingen jakt, inget dåligt humör, inte ens ett möte med någon. Vi var alldeles ensamma i skogen. Theo var piggare än piggast och sprang lätt mest av alla hundarna. Långt framför oss andra och tillbaka igen. Gång på gång. Man blir lycklig av att se honom sådan. Sedan valde jag att vara lite nyttig också, typ med att bädda rent, tvätta fyra maskiner, handla, laga mat...;)

Inga kommentarer: