3 januari 2013

Kista - dag 1

Winna började dagen med ett individuellt hopplopp klass 2. Det var debut för henne på halkig matta. Det bekom henne inte särskilt utan hon klarade ut det jättebra. Tyvärr blev det en disk men det var perfekt att få ett lopp att öva på innan lagloppen. Hon är förresten slutmätt nu och hör och häpna, hon är en smallhund fortfarande;)



Hopplag - Elvira först ut med sitt lag. Vi gör ett bra lopp och nollar. Tyvärr fick övriga en del fel så det blev inget vidare resultat. Sedan var det dags för small och jag valde att starta med Divan. Hon gjorde en säker och stabil nolla. Även Winna gjorde ett jättefint nollat lopp (och Jack) men det räckte bara till en fjärdeplats och det var tre pinnar. Lite surt.

Agilitylag - Elvira först igen. En ganska svår men väldigt rolig bana med många diskade. Vi nollade igen. Så himla skönt. Dock sammanlagt 10 fel på laget. Fram till sista laget låg vi på pinnplats men så blev vi nedpetade på den där förargliga fjärdeplatsen. I small gick Divan återigen kanonbra och nollade. Tyvärr blev det disk för Winna (och Jack). Ett litet missförstånd pga att jag var trött och inte riktigt var på plats och visade som jag borde. Synd, men riktigt bra av min unga, orutinerade lilla stjärna.

Personligen är jag väldigt nöjd med mina och hundarnas prestationer idag. Synd bara att vi aldrig har marginalerna på vår sida. Men imorgon är en ny tävlingsdag - då jäklar!

Inga kommentarer: