9 januari 2013

Dag för hundträning

Tror hundarna känner sig ganska nöjda idag. Det gör i alla fall jag. På förmiddagen var det agilityträning. Vi tränade på några kombinationer hämtade från lagbanorna i Kista. Det är så roligt att testa olika lösningar för att se vad som fungerar bäst. När man är på tävling tvingas man ju ta beslut om säkraste/bästa vägen och har bara en chans. Nu provade jag fyra olika varianter på en start som många hade problem med. Jag kom fram till att valet jag gjorde med Elvira var helt rätt även om jag där inte fick till det lika fint som jag fick på träningen.

På kvällen var det rallylydnadsträning. Jag tog bara med Winna och Theo eftersom Elvira löper. Det är dessutom svårt att hinna träna tre hundar på den korta träningstiden vi har. Både Winna och Theo var på tå och träningssugna. Jag börjar tycka rallylydnaden är allt roligare. I synnerhet med Winna. Hon gör definitivt framsteg. Det passar ju bra eftersom jag planerar att göra åtminstone en tävlingsstart under året.

När jag kom hem hamnade Elvira i duschen. Det behövdes verkligen. Hon luktar inte alls gott när hon löper. Gissar att Winna kommer igång också när som helst. Drömmen för Theo...

Inga kommentarer: