6 januari 2013

Trevligt med sällskap

Det fina vädret från igår var som bortblåst idag. Istället var det grått och trist ute. När det kom ett sms om hundpromenad på Bråvikens Golfklubb hade jag inte någon särskilt lust att ge mig iväg, men så tänkte jag att det är ju i alla fall roligare att ge sig ut i trevligt sällskap än att ge sig ut själv. Och hundarna skulle definitivt uppskatta en lite skojiga hundkompisar. Så fick det bli och trevligt var det, trots det ruggiga vädret.

Normalt sett brukar granen och julpyntet åka ut den här helgen, men jag har ingen lust att ta tag i det. Granen är fortfarande fin och barrar inget. Det är mysigt med ljusstakarna i fönstret, så det får nog faktiskt vänta till nästa helg, eller någon annan dag i veckan.

Imorgon är det vardag igen. Inget jag ser fram emot. Som vanligt älskar jag att vara ledig tillsammans med familjen och skulle gärna vara det ännu längre.

Inga kommentarer: