11 december 2012

Otippad favorit

När det var fars dag fick mannen i mitt liv en kapselmaskin. Jag trodde väl mest att den skulle vara till kaffe och eftersom jag inte dricker det så var den knappast något jag skulle använda. Men där bedrog jag mig. Det går nämligen bra att göra chailatte i den och det är ju något som tilltalar mig. Chai-te med skummad mjölk menar jag alltså (inte riktigt som chailatte på fik). Så alldeles otippat är det jag som använder maskinen mest. Men det är ju bra att det inte är ännu en pryl som bara står och tar plats utan att användas. Den är ett litet guldkorn i tillvaron.

2 kommentarer:

Linda, Inez, Drömma sa...

Jag har tittat på kapselmaskiner länge, men är för snål (fast de inte kostar mkt nu). Oftast dricker jag ju bara EN kopp kaffe, men ändå måste man brygga ca 3... dessutom finns det ju massa goda saker, som latte i olika varianter :)

Maria sa...

Den här kostade bara 300:- så det var ju inte mycket att orda om. Det var något erbjudande på Elgiganten. Annars hade inte vi heller köpt någon:)