13 december 2012

Lucia och Lucia igen

Är det Lucia så ska man väl titta på Luciafiranden, eller hur? Alltså började vi i kyrkan med musikgymnasiets skönsång. Vackert såklart. De är ju hur duktiga som helst. På lunchen var jag på stan och klippte mig och köpte ett par julklappar. Där fick jag se flera Lucior. Den här gången var det Norrköpings Lucia. Det kändes lite fattigt när de var så få, men även de sjöng naturligtvis finfint.

Kallt som tusan har det varit idag. Imorse -20 och nu på kvällen -15. Inga långa promenader alltså. Ogillar skarpt. Är trött på att aldrig riktigt bli av med förkylningen. Har klurat ut att jag förmodligen har bihåleinflammation. Värk i tänderna i överkäken och en massa äckelpäckel att fräsa ut. Det har i alla fall blivit lite bättre efter att jag behandlat med kortionnässpray.

Inga kommentarer: