30 december 2012

Hur gick det med målen för 2012?

Så här skrev jag om Elviras mål för 2012
För Elviras del så tränar vi nu hårt på att komma tillrätta med våra största brister, t ex bakombyten, och till våren hoppas jag att vi ska vara lite mera konkurrenskraftiga. Det är inte roligt att gå nolla och komma på typ 27e plats. Vi hoppas istället kunna placeras oss bättre och självklart plocka tillräckligt med SM-pinnar för att kunna tävla SM 2013. Jag hoppas också att vårt lag ska utvecklas så att vi tillsammans tar oss till SM.

Så här gick det
Det där med bakombyten på tunnlar gick åt skogen. Vi tränade massor på det men inte hjälpte det. Istället tappade Elvira självförtroendet och blev ännu mera tveksam till vad hon skulle göra. Vi var tvungna att avbryta den träningen och bygga upp hennes självförtroende igen. Problemet kvarstår. Lite bättre är det dock på övriga hinder. Plockat SM-pinnar har vi gjort (5 st) men vi har inte tagit oss till SM. Hennes magproblem gjorde ju att vi inte tävlade individuellt under hösten och då är det inte lätt att plocka pinnar. Jag är ändå nöjd med det vi har presterat. För laget har det heller inte gått så bra. Vi har två SM-pinnar än så länge. Hoppet kvarstår dock eftersom det är en del lagtävlingar kvar.

Så här skrev jag om Theos mål för 2012
För Theos del är målen inte lika högtflygande. Jag hoppas han får må bra och att han kan fortsätta vara med och njuta av livet.

Så här gick det
Här har vi i alla fall lyckats. Theo har haft ett bra år. Han har varit pigg och glad för det mesta och har kunnat hänga med på både det ena och andra.

Inga kommentarer: