2 december 2012

På uppdrag för att leta efter försvunnen person

Förra helgen försvann en 20-årig kille efter att ha varit på nattklubben Puls i Norrköping. Ingen har sett eller hört något från honom och han är anmäld som saknad. Det är precis det man som förälder är så oerhört rädd för ska hända. Det här har berört mig extra mycket eftersom min son är lika gammal och de har dessutom gått i samma klass under ett år på gymnasiet. Jag kan liksom inte sluta tänka på vad som har hänt honom. Frivilligorganisationen Missing People har genomfört flera sökningar efter honom men tyvärr utan resultat. Jag har känt att jag vill vara med och hjälpa till och idag valde jag, tillsammans med ett par hundvänner, att följa med på en sökning.

Winna fick följa med och hjälpa till att leta (alldeles för kallt för pudlarna) och jag är verkligen glad att jag bara hade med en hund. Nu fick vi ett område som mestadels var ganska lätt att söka igenom, men på vissa ställen var det väldigt svårgenomträngliga snår och det bästa är kanske att lämna sina hundar hemma.

Tyvärr var sökningarna även idag resultatlösa, men jag är ändå glad att jag följde med. Det känns som om jag har försökt i alla fall. Nu får vi se om det blir flera söktillfällen framöver. Jag hoppas så himla mycket att de ska hitta honom. Ovissheten måste vara vidrig för de anhöriga.

Till och med kända från NT. Om ni ser en liten sheltieprick på bilden så är det Winna. Den stora svarta hunden är Mille.

1 kommentar:

Ann sa...

Ja detta är mardrömmen för alla föräldrar och man vill verkligen hjälpa till!