18 oktober 2012

Torsdag

Det bästa man kan säga om den här dagen är att det är dagen före fredag. Efter jobbet var jag på medlemsmöte på Bruksa. Vi var hela åtta personer där. Tre från styrelsen och fem medlemmar. Fem som redan är hyfsat engagerade i klubben och som har ganska bra koll på vad som händer där. Var är alla andra? Borde det inte finnas flera som intresserar sig för vad som händer på klubben?

Men, nej, det är väl för jobbigt. Det ska helst vara någon annan som fixar och servar. Det känns som om det är väldigt många som tycker att "man" borde hålla flera kurser, att "man" borde bjuda in fler instruktörer utifrån, att "man" borde laga staketet, att "man" skulle göra si och att "man" skulle ordna så. Och visst är det skönt och bara luta sig tillbaka och låta andra sköta ruljansen. Men tänk om alla gjorde så. Då skulle det inte blir en enda kurs, inte någon endaste tävling, inget klippt gräs, ingen cafeteria att handla i, ingen klubbstuga att vara i, inga belysta planer. Faktiskt ingenting! Tänk på det alla ni som som bara tar och tar men inte ger något tillbaka. (Och ni som vet att ni hjälper till och är engagerade men inte hade möjlighet att komma på mötet ska förstås inte bry er ett dugg om det här gnälliga inlägget!)

3 kommentarer:

Ann sa...

Visst är det precis så det är!
"man "får väl gör något åt det...

Linda, Inez, Drömma sa...

Jag valde bort mötet i sista stund, mitt liv kom visst emellan ;) Men kanske att jag räknas som ganska aktiv ändå! Hade dock varit trevligt med mötet, men jag sparar mig till agilitymötet!

Maria sa...

Du skulle ju inte bry dig om det gnälliga inlägget ju:)