8 oktober 2012

Bytt är bytt

Hur fin min lila lilla kamera än var så gillade jag den inte riktigt. Den tog fina bilder, men hade alldeles för lite grundzoom. Alltså var jag tvungen att ganska snart köpa ett större objektiv för att kunna ta den typ av bilder jag vill. Med ett större objektiv hade den legat alldeles fel i handen. Den kändes inte ens bra balanserad med det lilla objektivet. Man hade liksom inget bra grepp om den. Med 30 dagars öppet köp var det inget problem att lämna tillbaka den.

Istället har jag nu valt en Canon Powershot SX500 IS. Den är underbart skön att hålla i. Den är lite klumpigare än en kompaktkamera men har i gengäld 30x zoom. Frågan är nu bara om den tar tillräckligt fina bilder för att jag ska vara nöjd eller om det slutar med att jag lämnar tillbaka den också och köper en riktig klump.

Inga kommentarer: