20 september 2012

Tänk om de också arrangerade tävlingar

Åkte några ärenden till stan. Passade då på att besöka Media Markt för att se om det var något fel på batteriet till min systemkamera. Den har nämligen varit helt död ett tag nu. Det är verkligen inget roligt för ibland vill man ta lite finare bilder än vad det blir med iPhonen. För att kunna testa det var de tvugna att ladda ett nytt batteri och det skulle ta sådär 20 minuter. Då passade jag på att åka till Norrköpings Brukshundklubb och gå en sväng med hundarna.

För länge sedan tävlade jag och Theo agility där. Numera har de i princip ingen agility och det tycker jag är jättesynd. Tänk om de också var aktiva och ordnade tävlingar. Så skönt med en klubb till på nära håll. Synd också att Finspång har så få aktiva så även de har svårt med tävlingsarrangemangen.

I alla fall var det inte batteriet det var fel på utan kameran och eftersom det skulle kosta alltför mycket att laga den kollade jag runt lite på andra kameror. Och så köpte jag en, bara sådär. En lite kompakt systemkamera. Lila var den. Jättefin. Nu ska jag bara prova om den är jättebra också. Med 30 dagars öppet köp är det bara att testa och om jag inte är nöjd kommer jag att lämna tillbaka den och köpa en gammal hederlig rejäl systemkamera istället. Skulle förstås behöva ett objektiv till men det blir lite för mycket pengar på en gång.

Veterinären från Norsholm ringde förresten idag (efter att jag hade ringt upp först). Hon berättade att gallsyravärdena fortfarande var förhöjda och nu har vi bokat en tid för ultraljud på måndag. Får se om det ger något.

Inga kommentarer: