17 augusti 2012

Augustifesten

Kände mig rätt trött efter jobbet men vädret var toppen och vi hade pratat om att åka in till Norrköping och kolla runt lite på augustifesten. En del uppträdanden, marknad och fyrverkerier tittade vi på. Köpte inget annat än några godisremmar.

Fyrverkerierna var fantastiskt fina, men jag tycker det är lite jobbigt med smällandet. Jag kan inte låta bli att tänka på de idioter som har med sina hundar på stan. Hur skottfasta de än är kan det inte vara trevlig för dem. Inte heller att gå bland detta myller av människor på marknadsgatan. Jag tror faktiskt att de har det bättre hemma. I alla fall var det roligt att umgås lite med vännerna.

1 kommentar:

Linda, Inez, Drömma sa...

Håller helt med dig, förstår inte varför man ska släpa med hundarna på stan...
Vi var oxå på en sväng på stan, men åkte hem före fyrverkerierna...
Å trots att jag har smällarrädd hund så har jag inga bekymmer med såna här fina, arrangerade skådelspel, lördagkväll ska jag kolla :)