30 juli 2012

Filmer och resultat, Gagnef dag 2

Elvira - agilityklass 3 - Disk. Det här var en sådan där vidrig bana som jag bara hatar. Visserligen diskade vi oss när Elvira tog A-hindret istället för balansen, vilket jag absolut inte hade trott, men slutet av banan var avskyvärt. Och detta handlar inte bara om att Elvira och jag inte är tillräckligt bra för det är vi inte, men det är så mycket gap och skrik och förvirring för hundarna som bara försöker göra rätt men inte har en susning om vart de ska ta vägen:(.



Elvira - hoppklass 3 - 19,35 fel och 39 plats. Rolig bana men fick först fel i slalom, sedan blev jag sen i ett byte vilket resulterade i spark med liten Elvira innan muren. Jag klappar om Elvira och vi kör sista hindren och tänker att vi är diskade men det var vi visst inte.



Det har varit så himla roligt att umgås och tävla den här helgen. Jag är också glad att jag kunde tävla själv med Elvira. Visste inte om foten skulle hålla men Sandra har varit snäll och hjälpt mig att tejpa och tillsammans med en fotlinda har jag känt att jag har vågat springa på. Visst, jag har inte kunnat trampa runt i framförbyten på den foten, men vi är ju bäst på blindbyten så det fick bli sådana för hela slanten:). Nu hoppar jag över tävlandet på Kanalettan på torsdag och hoppas det läker ytterligare till helgens tävlingar i Oskarshamn.

Inga kommentarer: